Medlemskap/avgift

OBS! Vi har central uppbörd vilket innebär att Tunasol inte kan ta emot någon betalning. Invänta faktura från SPF Senioren (förbundet)

Årsvgiften för medlemskap är 300 kr/pers
Medlemsavgiftens fördelning - Förbundet 160 kr, Distriktet 50 kr och SPF Tunasol 90 kr.

Årsavgiften för vänmedlemskap är 50 kr/pers
Alla som har sitt huvudmedlemskap i annan SPF-förening kan bli vänmedlem.
Avgiften betalas till Tunasols plusgiro 41190-0. Vänligen ange namn och adress.

Nytt medlemskap under perioden 1 okt - 31 dec
Om du blir medlem under sista kvartalet ingår dessa månader i ordinarie årsavgift för nästkommande år.

Årsavgiften för medlemskap från 2025 är 350 kr/pers
Medlemsavgiftens fördelning - Förbundet 190 kr, Distriktet 50 kr och SPF Tunasol 110 kr.

Faktura
Fakturan kommer från SPF Senioren (Förbundet). Det innebär att avgiften ska betalas till deras bankgironummer, vilket anges på fakturan. Fakturorna börjar skickas ut i slutet av november och sista betalningsdag är den 31 januari.

Du hittar både bankgiro- och OCR-nummer på fakturan. OBS! Om ni är flera i hushållet så har ni olika OCR-nummer.

Du kan få årsavgiften via e-faktura. Logga in på din internetbank och läs om hur du gör för att aktivera tjänsten e-faktura och lägga till SPF Seniorerna som betalningsmottagare. På detta sätt sparar vi både miljö och medlemmarnas pengar. Dessutom blir det enklare för dig när du ska betala din medlemsavgift eftersom du slipper knappa in alla siffror.